Beyaz eşyada fatura garanti belgesi yerine geçer mi?
Mallara ait faturalar garanti belgesi yerine geçer mi? Mallara ait fatura, makbuz gibi belgeler garanti belgesi yerine geçmez.
Ürün garantisi için fatura gerekli mi?
Garanti süresi, ürünün teslim tarihinden itibaren başlar ve 3 yıldır. 2. Garanti süresi içerisinde garanti hizmetinden yararlanabilmek için, kullanım kılavuzunda satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.
E-arşiv faturası garanti yerine geçer mi?
Fatura garanti belgesi yerine geçmez.
Garanti belgesi olmayan ürün iade edilir mi?
Satın alınan ürünün eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak, garanti belgesi ve varsa kullanım kılavuzu gibi belgelerle teslim edilmesi gerekmektedir.
Beyaz eşyada garanti süresi kaç yıldır?
Garanti kapsamı: Büyük ev aletleri 3 yıllık Hoover garantisi kapsamındadır ve dondurulmuş ürünler 2 yıllık Hoover garantisi kapsamındadır.
Beyaz eşyada tüketici hakları nelerdir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız mal ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Garanti belgesi şart mı?
Üreticiler ve ithalatçılar, tüketici için üretilen veya ithal edilen mallar için, içeriği Yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemekle yükümlüdür. Bu belgenin doldurulması ve tüketiciye teslim edilmesi sorumluluğu satıcıya aittir.
Arçelik beyaz eşya garanti süresi ne zaman başlar?
1) Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
Cihazımın garantisini nasıl öğrenebilirim?
Ülkemizde satılan tüm elektronik cihazlar yasal zorunluluklar nedeniyle 2 yıl garanti kapsamındadır. Bu süre ithalatçı veya satıcı firmaya göre daha uzun olabilir ancak daha kısa olamaz. Cihazınızın garantisini kanıtlamak için ürün faturasını sunmanız yeterlidir.
Garanti belgesi olmadan garantiye verilir mi?
Garanti belgesinin düzenlenmesi, tüketiciye teslimi ve bu yükümlülüğün yerine getirildiğinin ispatı yükümlülüğü kanunen satıcıya ait olup, garanti belgesi yazılı olarak, kağıt üzerinde veya kalıcı veri kaydedici cihaz kullanılarak düzenlenebilir.
Dekont garanti yerine geçer mi?
Kredi kartı ekstresi, banka dekontu veya ürün ambalajı gibi belgeler garanti talebinde bulunmak için kullanılabilir.
Trendyol fatura garanti belgesi yerine geçer mi?
Ürünlerde fatura artık garanti belgesi yerine geçiyor. Fatura tarihinden itibaren 2 veya 3 yıl…
Garantisi ve faturası kayıp ürün garantiden yararlanır mı?
Tüketiciler satın aldıkları ürünlere ait satın alma faturalarını kaybederlerse, bu ürünün garantisini ve faturayla birlikte ürünü değiştirme veya iade etme haklarını kaybederler mi? Sorunun cevabı HAYIR! 13 Ocak 2016
Garanti belgesi vermeyen satıcı nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Yeni alınan buzdolabı iade edilir mi?
Tüketici haklarına göre, ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahipsiniz.
Garanti belgesi şart mı?
Üreticiler ve ithalatçılar, tüketici için üretilen veya ithal edilen mallar için, içeriği Yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemekle yükümlüdür. Bu belgenin doldurulması ve tüketiciye teslim edilmesi sorumluluğu satıcıya aittir.
Trendyol fatura garanti belgesi yerine geçer mi?
Ürünlerde fatura artık garanti belgesi yerine geçiyor. Fatura tarihinden itibaren 2 veya 3 yıl…
Garanti belgesi kalktı mı?
28.11.2013 tarihli ve 28835 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 56. maddesi gereğince garanti belgelerinde Bakanlık Onayı uygulaması kaldırılmıştır.
Fatura kaybedilirse ne olur?
Kullanılmayan ve boş faturaların çalınması veya kaybolması durumunda durumu kayıt altına almak son derece önemlidir. Kaybolan belgeler hiç kullanılmamışsa, konu kolluk kuvvetlerine bildirilmeli ve vergi dairesine başvuruda bulunulmalıdır.