İçeriğe geç

Kartal Şehir hastanesi kime ait ?

Kartal Şehir Hastanesi Kime Ait? Sorusu Neden Bir Anda Hayatın Merkezine Oturur?

Bugün Flubber sayfasında “Kartal Şehir hastanesi kime ait” üzerine hazırladığımız içeriği sizlerle buluşturuyoruz.

Bazı sorular vardır, sanki Google’a yazmak için değil de hayatta bir şeyleri sorgulamak için çıkmıştır karşımıza. “Kartal Şehir hastanesi kime ait?” sorusu da bana hep böyle geliyor. Normalde bir arkadaş ortamında bu konu açılmaz. En fazla “abi randevu buldun mu?” denir, geçilir. Ama nedense ben bu soruyu ilk duyduğumda kendimi bir anda devlet–özel sektör karmaşasının içinde, görünmez bir muhasebe defterinin sayfaları arasında buluyorum.

İzmir’de yaşayan 25 yaşında biri olarak şunu söyleyebilirim: Bizde her şey biraz ironiyle karışık yaşanıyor. Mesela biri “hastane” deyince aklına sağlık gelir, benim aklıma önce park yeri gelir. Çünkü gerçek hayatın en büyük sağlık problemi bazen hastalık değil, park yeri bulamamaktır.

Ve işte tam da bu noktada o soru tekrar zihnime düşer: Kartal Şehir hastanesi kime ait?

Bir Arkadaş Sohbeti ve Başlayan Felsefe Krizi

Geçen gün kahvede oturuyoruz. Arkadaşlardan biri telefonuna bakıyor, diğeri çayı karıştırıyor, ben de her zamanki gibi gereksiz derin düşünme modundayım.

Bir anda konu döndü dolaştı hastanelere geldi.

“Abi Kartal Şehir hastanesi var ya,” dedi biri, “çok büyükmüş.”

Ben zaten “çok büyük” kelimesini duyunca otomatik olarak ciddileşiyorum. Çünkü büyük şeylerin içinde genelde ya karmaşa vardır ya da devlet.

Bir anda sordum:

— Kartal Şehir hastanesi kime ait biliyor musunuz?

Masada kısa bir sessizlik oldu.

Arkadaşlardan biri:

— Devlet mi ya?

Diğeri:

— Özel olabilir, ama emin değilim.

Ben:

— Ben de emin değilim ama içimde bir yerde muhasebe departmanı Excel açmış bizi bekliyor gibi hissediyorum.

Herkes güldü. Ama ben gülmedim. Çünkü ben gerçekten o Excel dosyasını hayal etmiştim.

Kafamın İçinde Dönen Devasa Bürokrasi Simülasyonu

Benim kafam bazen çok gereksiz çalışıyor. Normal biri “hastane” der geçer. Ben ise o hastanenin giriş kapısından itibaren bir şirket yapısı kurarım.

Kartal Şehir hastanesi kime ait? sorusu da bende şöyle bir zincir reaksiyon başlatıyor:

“Acaba devlet mi yaptı?”

“Yap-işlet-devret mi?”

“Yoksa özel bir grubun mı?”

“Bina tabelasının arkasında kim imza attı?”

Sonra kendime kızıyorum:

— Kardeşim sen İzmir’de yaşıyorsun, neden İstanbul’daki bir hastanenin sahiplik yapısını bu kadar kişisel algılıyorsun?

Ama beynim dinlemiyor.

İç ses 1: Fazla düşünen versiyon

“Eğer sahiplik yapısını çözersen, hayatın gizli kodlarını da çözersin.”

İç ses 2: Normal arkadaş modu

“Abi bir çay daha söyle de saçmalama.”

İzmir’den Bakınca İstanbul’daki Hastane Neden Daha Büyük Bir Problem Gibi?

İzmir’de hayat biraz daha yavaş akar. İnsanlar hastane konusunu bile daha sakin konuşur. “Devlet hastanesi işte” der geçer. Ama İstanbul öyle değil. Orası sanki her binanın altında ayrı bir ekonomi kitabı yazıyor.

O yüzden “Kartal Şehir hastanesi kime ait?” sorusu bana sadece bir sahiplik sorusu gibi gelmiyor. Sanki bir şehir büyüklüğünde bir sistemin kimde olduğu soruluyor gibi hissediyorum.

Ve dürüst olayım, bu biraz korkutucu.

Çünkü insan kendi hayatını bile bazen yönetemezken, koca hastane komplekslerinin “kime ait olduğu” fikri insana fazla büyük geliyor.

Ben de böyle düşününce otomatik olarak şunu yapıyorum: Kendimi konudan uzaklaştırmak yerine daha da içine gömüyorum.

Hastane Kapısında Hayal Ettiğim Senaryo

Bir gün gerçekten Kartal tarafına yolum düşse, eminim hastanenin kapısında şunu düşünürüm:

“Burayı kim yaptıysa kesin Excel’de ‘final_final_v3’ dosyası vardır.”

Sonra içimden bir ses:

— Belki de tamamen devletin.

— Belki de bir konsorsiyum.

— Belki de üç farklı şirket sabah toplantıda çay içerken karar verdi.

Benim beynim böyle çalışıyor. Normal insanlar randevu alır, gider. Ben randevu alırken bile “bu sistem nasıl dönüyor acaba?” diye iç monolog yaparım.

Arkadaş Grubunda Konunun Dağılması

Kahvedeki muhabbet devam etti.

Bir arkadaş:

— Ya boş ver sahiplik falan, önemli olan hizmet.

Diğeri:

— Ama sistem önemli abi.

Ben:

— Sistem dediğin şey zaten bu sorunun cevabı.

Sonra hepimiz sustuk. Çünkü kimse aslında ne dediğini bilmiyordu ama herkes haklı olmak istiyordu.

O an fark ettim: “Kartal Şehir hastanesi kime ait?” sorusu aslında bir bilgi sorusu değil, bir tartışma başlatma aracı olmuştu.

Benim İçimdeki Komik Çatışma

Bir yanım diyor ki:

— Boş ver, git çayını iç.

Diğer yanım:

— Hayır, araştır. Bu önemli.

Üçüncü yanım:

— Asıl önemli olan hastaneye gitmemen, sağlıklı kalman.

Ben:

— Üçünüz de susun, ben zaten düşünmekten yoruldum.

İçimde sürekli böyle bir panel var. Herkes farklı şey söylüyor ama karar yok.

Kartal Şehir Hastanesi Kime Ait? Sorusunun Asıl Eğlenceli Kısmı

Asıl komik olan şey şu: Ben bu soruyu düşünürken aslında hastanenin kendisinden çok, insanların bu soruya verdiği tepkileri merak ediyorum.

Kimisi çok net:

— Devlet.

Kimisi şüpheli:

— Ya özel gibi ama devlet de var gibi.

Kimisi felsefi:

— Kime ait olduğu önemli değil, nasıl çalıştığı önemli.

Ben ise üçüncü kategoriye kayıyorum ama arada birinci kategoriye dönüp sonra tekrar ikinciye geçiyorum. Yani tam bir zihinsel dolmuş.

Ve işin garip tarafı, “Kartal Şehir hastanesi kime ait?” diye düşündükçe kendimi daha çok düşünürken buluyorum.

Kendime Attığım Küçük İronik Darbeler

Bazen diyorum ki:

— Sen İzmir’de yaşıyorsun, neden İstanbul’daki bir hastanenin tapu kaydını merak ediyorsun?

Sonra cevap veriyorum:

— Çünkü zihnim boş durmayı sevmiyor.

Arkadaşlarım olsa der ki:

— Kardeşim çok düşünüyorsun.

Ben de derim:

— Haklısınız ama düşünmemek de bana yabancı.

Kısa diyalog: Ben ve iç sesim

Ben:

— Kartal Şehir hastanesi kime ait?

İç ses:

— Sana ne?

Ben:

— Ama merak ettim.

İç ses:

— Git su iç.

Ben:

— Mantıklı.

Günlük Hayatla Hastane Sorusunun Garip Kesişimi

Bir gün markette sıra beklerken bile bu soru aklıma geldi. Kasiyer hızlı hızlı ürünleri okuturken ben içimden şunu düşündüm:

“Acaba hastane sahiplik yapıları da böyle hızlı mı geçiyor?”

Sonra kendime güldüm. Çünkü bazen gerçekten saçmalıyorum ama bunu fark ettiğimde bile devam ediyorum.

İnsan beyni böyle bir yer. Özellikle de benimki.

Gerçek Hayata Dönüş Anı

Bir gün arkadaşım dedi ki:

— Boş ver bunları, önemli olan sağlık.

O an durdum.

Haklıydı.

Ama yine de içimden şu geçti:

— Tamam sağlık önemli ama Kartal Şehir hastanesi kime ait?

Çünkü bazı sorular mantıktan değil, alışkanlıktan gelir.

Sonuç Yerine Değil, Bir İç Denge Denemesi

Tavsiye Ettiğimiz İçerik: Kartal İzmit arası otobüs ne kadar ?

Şunu fark ettim: Ben bu sorunun cevabını bulmak için değil, düşünmek için seviyorum.

“Kartal Şehir hastanesi kime ait?” sorusu benim için artık bir bilgi arayışı değil. Bir zihinsel kaçış noktası.

Bazen fazla düşünüyorum, bazen gereksiz detaylara takılıyorum, bazen de arkadaş ortamında kimsenin umursamadığı şeyleri kafama takıyorum.

Ama yine de bu halimle barışığım.

Çünkü en azından düşünüyorum.

Ve belki de mesele tam olarak bu: bazı soruların cevabını bilmek değil, o sorularla yaşamayı öğrenmek.

“Kartal Şehir hastanesi kime ait” hakkındaki meraklarınızı giderebildiysek ne mutlu bize. Flubber ailesi olarak her zaman yanınızdayız!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort
https://oyun.net.tc https://cloi.com.tr https://tunaelektronik.com.tr Sitemap
betexper güncel girişilbet giriş yapbetexper